sobota, 10 maja 2014

Psalm dla niewygodnych rodziców

Niewygodny rodzic jest wtedy, kiedy mówi nie. W reakcji można powiedzieć złorzeczący psalm.


Chcę, żebyś umarła.
Chcę, żeby cię nie było.
Chcę cię tu zostawić (wyjedziemy z tatusiem, a ciebie zostawimy).

Chcę, żebyś umarła z głodu.
Chcę cię kopnąć w szyję.
Chcę, żebyś miała głowę odwróconą do tyłu.
Chcę, żebyś była kawałkiem drewna, zawiozę cię do tartaku.
Chcę cię całą zakopać w piasku.
Chcę cię wrzucić do wody i utopić.
Chcę, żeby porwał was wiatr.
Ześlę na was wojnę.

Chcesz umrzeć?


***

Już wiem, skąd wzięła się książka "Morderstwa przedszkolaka", co było inspiracją "Dziecka Rosemary" i postaci Stewie'go w "Family Guy'u".

14 komentarzy:

  1. Ale ulga, a ja juz myslalam, ze cos nie tak jest z moim Synem ;) Smierci nam jeszcze nie zyczyl, ale podpalic, wysylac na ksiezyc, zostawiac czy zawozic do ciemnego lasu to mu sie zdarzylo ;)
    PS. Uwielbiam Stewiego!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. U nas jest nieustannie w użytku: ,,Wyrzucę cię na złom", lub ,,do śmietnika"...

    OdpowiedzUsuń
  3. trudne to chwile, ale złość dziecka mija :*

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki Dziewczyny :* miałam cichą nadzieję, że nie jesteśmy jedyni ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pewnie, że nie... moja obecnie 23 letnia córka wspomina swoje dni nienawiści do rodziców ze wstydem i żalem

      kiss

      Usuń
    2. o, nie wiedziałam, że masz taką dorosłą córkę ;)
      ja myślę, że u 3-latka to nie tyle nienawiść, co właśnie złość, która nie potrafi znaleźć innego ujścia.
      co jednak nie zmienia faktu, że bez łapania dystansu byłoby ciężko tego słuchać ;) i tak zresztą jest ;)

      Usuń
    3. dokładnie złość :) na szczęście to mija :* a miłość jest wielka :)

      Usuń
    4. dziękuję za Twoje pozytywne, zdystansowane spojrzenie :) bardzo pomaga **

      Usuń
  5. a cha! czyli takie tekst leci od dziecka? bo już sie pogubiłam!
    znaczy się, wszystko przede mną hahahahaha.
    nie usłyszałam jeszcze żadnego z tych tekstów :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. od dziecka ;) chociaż zazwyczaj wybiera jeden ;)
      wiesz co, może nie usłyszysz. nie jest powiedziane, że każde dziecko w taki sposób wyraża złość. no ale my mamy teraz taki etap.

      Usuń
  6. Bardzo pożyteczny psalm. Złość nie powinna zostać stłumiona, nie powinna zalegać w środku i puchnąć...

    OdpowiedzUsuń
  7. Eh, trudne jest rodzicielstwo, dużo trzeba mieć siły i dystansu. Wszystko (tak całkiem wszystko) przede mną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to było trudne. chyba teraz widzę, że zapomniałam wtedy o tym, że skoro Jerz mówi takie rzeczy, to jest mu o wiele trudniej niż mnie. Dystans i gotowość bycia dla drugiego, potrzebne ;)

      Usuń